loading...

پیامسرا

بازدید : 330
يکشنبه 19 مرداد 1399 زمان : 10:20

مبدا کشت برنج هاشمی از سال ۱۳۶۴ توسط فردی به نام یوسف هاشمی در روستای چاپارخانه خمام از توابع شهرستان رشت کشف شده و پرورش یافته است و در حال حاضر تقریبا بیشتر کشاورزان گیلانی این نوع برنج را کشت میکنند.
آقای یوسف هاشمی شالیکاری شمالی است که یک خوشه برنج آن تبدیل به میلیون ها خوشه برنج شد. در نیمی از شالیزارهای کشور کشت می شود ولی بانی آن را کسی نمی شناسد.

او اولین بار در سال ۱۳۶۴ متوجه چند خوشه برنج دانه درشت در داخل مزرعه سه هکتاری خود شد و این خوشه را از سایر خوشه ها جدا و به عنوان تخم جو برای سال آینده نگهداری کرد. و آن را در زمین جدا کاشت. وی چهار سال از این خوشه ها به عنوان تخم جدا و استفاده کرد. وقتی صاحب شالکوبی متوجه شد که این فرد رقمی را به کارخانه می آورد که با بقیه برنج ها فرق می کند و مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته، اسم برنج هاشمی بر آن نهادند.

برنج هاشمی جزو برنج های قدبلند به حساب می آید. یعنی ساقه و خوشه آن بلندتر از برنج های دیگر است. وقتی که خوشه آن را در کنار برنج های خوب دیگر ، قرار می دهید، متوجه می شوید که طول بیشتری دارد. تعداد شلتوک هایی که در طول خوشه قرار گرفته اند باعث می شوند که قد برنج بیشتر بشود. هم چون جوان رشیدی که حضورش در شالیزار ، جولان طراوت و تازگی است. خوشه آن نیز طول بیشتری دارد و بلندتر از برنج های دیگر است.

به دلیل این که این برنج ، ساقه بلندی دارد ، هر زمینی نمی تواند این برنج خوب را داشته باشد و پرورش بدهد. زمین کاشت ، باید از نظر مواد مغذی در حد مناسبی باشد؛ وگرنه در صورتی که توانایی شالیزار در حدی نباشد که بتواند تغذیه مناسبی را برای برنج هاشمی داشته باشد، این برنج خم می شود و ساقه های آن روی زمین می افتد. به این حالت اصطلاحا گفته می شود که ساقه برنج ، خوابیده یا افتاده است. این مساله همیشه جزو دغدغه های کشاورزان برنج کار است و به شدت از افتاد.

خرید برنج هاشمی گیلان

ویژگی های برنج هاشمی گیلان :

- دانه بلند
- خوش پخت
- بسیارمعطر
- سبک
- بعد از پخت تا ساعت ها نرم می ماند
- بهترین برنج ایرانی از نظر خوشمزگی

برنج هاشمی یکی از مرغوب ترین انواع برنج هاست. برنجی با عطر و طعم بسیار دلپذیر که علاوه بر اینکه از بهترین هاست، سالمترین آن ها نیز هست. جالب است بدانید که نسبت به سایر تیره های برنج، برنج هاشمی با کود و سم بسیار کمتری تولید می شود. به عنوان مثال در روند کشت برنج هاشمی به هیچ عنوان از سموم دفع کرم ساقه خوار استفاده نمی شود. این بخاطر شرایط فیزیکی خاص ساقه های گیاه این برنج است که به دلیل باریکی و ظرافت فضای کافی جهت رشد و زندگی کرم ساقه خوار را ندارد!

خواص برنج هاشمی گیلان :
- نیروبخشی طبیعی است ، دارای خاصیت ادرار آور است ، فاقد کلسترول است و خاصیت گوارشی و ضد التهابی دارد.
- دارای پروتئین است ، که برای رشد و ترمیم ماهیچه ها ضروری است. پروتئین جزء مهمی از مو ، ناخن و پوست نیز می باشد.
- دارای چربی خیلی کم است و به همین دلیل گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال کاهش وزن هستند.
- دارای ویتامین B1 است که برای داشتن قلبی تندرست و سیستم عصبی سالم بسیار ضروری است.
- دارای نشاسته مقاومی است که به صورت هضم نشده به روده انتقال یافته و موجب رشد باکتری های مفید در روده می گردد که این امر برای سلامت روده ها بسیار مفید است.
- از آنجایی که برنج سفید دارای سدیم بسیار کمی است ، بنابراین مصرف آن برای افراد مبتلا به فشار خون بالا و بیماری فشار خون توصیه می گردد.
- برنج حاوی آمینو اسید ها ست که برای ساخت بافت های ماهیچه ای ، آنتی بادی ها ، آنزیم ها و هورمون ها بسیار مفید و ضروری هستند. این آمینو اسید ها در سلامت پوست ، مو ، دید چشم ، قلب ، ریه ها ، غدد ، مغز و سیستم عصبی نقش بسزایی دارند.
- برنج به آسانی هضم می شود و برنج برای کنترل تعریق و کاهش فشار خون بسیار مفید بوده و دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و به همین دلیل مصرف مداوم برنج از بروز بیماری اِدم (ورم) جلوگیری می کند.
- غلاف برنج ، دارویی موثر در درمان اسهال خونی است. غلاف برنج ۳ ماهه دارای خواص ادرار آور است. چینی ها معتقد اند که برنج موجب افزایش اشتها ، درمان ناراحتی های گوارشی و سوءهاضمه می گردد.

نکات پخت برنج هاشمی گیلان :
برای داشتن پلو سفید و قد کشیده باید اول از همه در نظر داشت که نوع برنج خیلی مهمه . از برنج هاشمی گیلان استفاده کنید . برنج کهنه تر کیفیت بهتری خواهد داشت . دانه های برنج باید باریک و یکدست باشه و داخلش دانه های شکسته و خردد شده نداشته باشه و رنگ همه یکدست باشه . داخلش دونه سفید و گرد نداشته باشه. میزان حرارت در ابتدای کار زمانی که هنوز بخار درون قابلمه نپیچیده است را زیاد کنید پس از آن حرارت را تا آنجا که می توانید کم کنید . تا برنج ته نگیرد. برنج را بدون روغن هم می توان دم انداخت. لازم است برنج را کمی زنده تر بردارید و بجای روغن تنها آب به برنج اضافه کنید .البته این نوع برنج کمی خشک خواهد بود . تقریبا مثل چلویی است که با کباب خورده می شود. اگر می خواهید برنج خوب قد بکشد موقعی که در اوج جوشیدن است، یک استکان آب سرد داخل برنج بریزید. قابلمه را بزرگ انتخاب کنید تا برنج جای کافی برای قد کشیدن داشته باشد. هنگام جوشاندن برنج، دو قاشق روغن مایع داخل آب قابلمه بریزید تا هم خوب قد بکشد هم به اصطلاح خوش پخت شود.

بعضی محصولات غذایی در زندگی ما نقش مهمی دارند. هرروز با آنها سروکار داریم و و جزو لاینفک زندگی ما هستند. شاید از مهمترین های آنها برای ما برنج و چای باشند. هر روزه و یا روزی چندبار از برنج استفاده می کنیم و چای می نوشیم. در گذشته شاید در سفرهایمان به شمال آن ها را تهیه می کردیم و یا دوستان و آشنایانی که در گیلان و مازندران داشتیم برایمان برنج خوب و چای گیلان می فرستادند. شاید هم این امکانات را نداشتیم و از طریق فروشگاههای محلی تهیه می کردیم. در هرکدام ازین موارد گاهی از نتیجه راضی بودیم و گاه هم پیش می آمد که محصول مطابق انتظارمان نباشد. لازم بنظر می رسید که فروشگاهی وجود داشته باشد که بتوان بهترین برنج هاشمی گیلان و بهترین چای معطر ایرانی را با خیالی آسوده از آنجا تهیه کرد. فروشگاهی که با تهیه محصولات مورد نیازمان از آن نگرانی بابت کیفیت و خلوص محصول دریافتی وجود نداشته باشیم و بتوانیم با خیال راحت آن را به دوستان و آشنایانمان معرفی کنیم. بعلاوه فکری برای مشکل دوری راه کرده باشد و دیگر لازم نباشد برای خرید محصولات این مسافت طولانی را طی کنیم.

فروشگاه گیلسا | خرید برنج هاشمی گیلان :

عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات کشاورزی گیلان :
گیلسا
کل محصولات کشاورزی گیلان مثل برنج هاشمی گیلان، چای بهاره گیلان، بادام زمینی آستانه . فندق ییلاقات گیلان و... را در بالاترین سطح کیفی، بصورت مستقیم از مزارع و کشاورزان و باغداران گیلانی تهیه می کند و با مناسب ترین قیمت و پایین ترین هزینه آن را به کل کشور ارسال می کند. شما در هرکجای این سرزمین پهناور که باشید می توانید محصولات مورد نظر خود را به هر میزان که مایل باشید سفادش دهید و آن را در درب منزل تان تحویل بگیرید.
بعلاوه برای خرید عمده برنج هاشمی گیلان هم می توانید از گیلسا کمک بگیرید.

***********************
راه های ارتباط با ما:
شماره ثابت : 01333725267
شماره همراه : 09373690457
آیدی تلگرام:t.me/gilsaa
کانال تلگرام:t.me/GilsaaProducts
اینستاگرام:instagram.com/gilsaa_products
وب سایت خرید آنلاین : gilsaa.ir
***********************

خرید برنج هاشمی گیلسا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 104
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 39
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 169
  • بازدید ماه : 799
  • بازدید سال : 3650
  • بازدید کلی : 37307
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی